Wybierz się w niezwykłą podróż i poznaj 20 najwybitniejszych postaci w historii gier wideo. Od Ralpha Baera i Shigeru Miyamoto, przez braci Houser, aż po Hideo Kojimę i Neila Druckmanna.
Książka „Legendy gier wideo” zawiera dwadzieścia wyjątkowych opowieści o ludziach, którzy tworzyli pierwsze gry, wymyślali nowe gatunki i wyznaczali kierunek rozwoju branży na dekady.
Data premiery zostanie ujawniona już wkrótce. Jeśli nie chcesz przeoczyć książki, zapisz się na listę oczekujących.
20
legendarnych twórców
250
stron książki
⬇️ Zapisz się na listę oczekujących na książkę i odbierz darmowe ebooki! ⬇️
Zapisz się na listę, by jako pierwszy otrzymać informację o dacie premiery oraz specjalną ofertę przedsprzedażową!
Każda osoba zapisana na listę oczekujących otrzyma bezpłatnie DWA EBOOKI dostępne w formatach PDF i EPUB.
Ebook „Ludzie, którzy stworzyli Tomb Raider” opowiada o początkach i końcu Lary Croft w studiu Core Design – fascynująca historia o jednej z najważniejszych marek w historii gier.
Z kolei w ebooku „Bajtek. Legenda” poznasz kulisy powstania pisma i przyczyny jego upadku, a także atmosferę towarzyszącą wydaniu i wiele ciekawostek z życia „Bajtka”.
O książce
„Legendy gier wideo”
Najwybitniejsi twórcy w historii gier
➡️ Od narodzin gier aż po współczesność: książka opowiada o największych twórcach, którzy reprezentują każdy okres w historii gier wideo
➡️ „Bedroom coders”: poznasz twórców, którzy projektowali gry w sypialni w rodzinnym domu, a potem stworzyli wielkie firmy i korporacje
➡️ Prześledzisz drogę powstania całych gatunków i kompletnie nowych rozwiązań w rozgrywce; wiele z nich jest stosowanych do dziś
➡️ W książce znajduje się czterech twórców z Japonii, odpowiedzialnych m.in. za Mario, Pokemony, Dark Souls i Elden Ring, a także Metal Gear Solid i Death Stranding
➡️ Prawdziwe legendy mają swoje słabości, a niektórzy bohaterowie książki często byli ekscentrycznymi artystami: ich biografie mogłyby posłużyć za dobry film
Fragment książki „Legendy gier wideo”
„Urodzony w 1952 roku Shigeru Miyamoto miał analogowe dzieciństwo. Mieszkał w wiosce nieopodal japońskiego Kioto w domu bez telewizora, za to z zabawkami, które konstruował samodzielnie z drewienek i sznurków. W jego pamięci zapisały się przede wszystkim samotne spacery do lasu nieopodal rodzinnego domu. Podczas jednej z takich wycieczek mały Shigeru odkrył wejście do jaskini. Początkowo bał się zajrzeć do środka, lecz, zafascynowany, wielokrotnie wracał w to miejsce, by w końcu znaleźć w sobie odwagę, zabrać do kieszeni latarkę i wkroczyć w kryjącą tajemnice ciemność.”
„Historycy spierają się, kto wymyślił gry wideo. Być może chwała należy się informatykom, którzy zmuszali pierwsze maszyny liczące o gabarytach solidnej meblościanki do rywalizacji z człowiekiem w kółko i krzyżyk. A być może ważniejsi byli inżynierowie, którzy zbudowali Nimrod – komputer stworzony specjalnie po to, by grał z ludźmi w chińską grę logiczną Nim. Nie wypada również pominąć zasług Williama Higinbothama, który opracował pierwszą w historii wersję świetlnego tenisa rozgrywanego na… oscyloskopie. Z kolei studenci prestiżowego Massachusetts Institute of Technology jeszcze w latach 60. XX wieku sprawili, że dzięki grze Spacewar! uczelniany minikomputer PDP-1 stał się bramą do międzygwiezdnych podróży i kosmicznych walk. Wszyscy ci dzielni ludzie zapisali się złotymi zgłoskami na kartach historii elektronicznej rozrywki, lecz tylko jeden człowiek nazywany jest „ojcem gier wideo” – i jest nim Ralph Baer.”
➡️ Śledź postępy i odkrywaj książkę na naszej stronie na Facebooku
O Autorze
Opieka redakcyjna i wydawca
Napisz do nas: sklep@gamebook.pl