Wybierz się w niezwykłą podróż i poznaj 20 najwybitniejszych postaci w historii gier wideo. Od Ralpha Baera i Shigeru Miyamoto, przez braci Houser, aż po Hideo Kojimę i Neila Druckmanna.

Książka „Legendy gier wideo” zawiera dwadzieścia wyjątkowych opowieści o ludziach, którzy tworzyli pierwsze gry, wymyślali nowe gatunki i wyznaczali kierunek rozwoju branży na dekady.

Data premiery zostanie ujawniona już wkrótce. Jeśli nie chcesz przeoczyć książki, zapisz się na listę oczekujących.

Produkt

20

legendarnych twórców

250

stron książki

⬇️ Zapisz się na listę oczekujących na książkę i odbierz darmowe ebooki! ⬇️

Zapisz się na listę, by jako pierwszy otrzymać informację o dacie premiery oraz specjalną ofertę przedsprzedażową!

Każda osoba zapisana na listę oczekujących otrzyma bezpłatnie DWA EBOOKI dostępne w formatach PDF i EPUB.



 

Ebook „Ludzie, którzy stworzyli Tomb Raider” opowiada o początkach i końcu Lary Croft w studiu Core Design – fascynująca historia o jednej z najważniejszych marek w historii gier.

Z kolei w ebooku „Bajtek. Legenda” poznasz kulisy powstania pisma i przyczyny jego upadku, a także atmosferę towarzyszącą wydaniu i wiele ciekawostek z życia „Bajtka”.

O książce

„Legendy gier wideo”
Najwybitniejsi twórcy w historii gier


➡️ Od narodzin gier aż po współczesność: książka opowiada o największych twórcach, którzy reprezentują każdy okres w historii gier wideo

➡️ „Bedroom coders”: poznasz twórców, którzy projektowali gry w sypialni w rodzinnym domu, a potem stworzyli wielkie firmy i korporacje

➡️ Prześledzisz drogę powstania całych gatunków i kompletnie nowych rozwiązań w rozgrywce; wiele z nich jest stosowanych do dziś

➡️ W książce znajduje się czterech twórców z Japonii, odpowiedzialnych m.in. za Mario, Pokemony, Dark Souls i Elden Ring, a także Metal Gear Solid i Death Stranding

➡️ Prawdziwe legendy mają swoje słabości, a niektórzy bohaterowie książki często byli ekscentrycznymi artystami: ich biografie mogłyby posłużyć za dobry film

Fragment książki „Legendy gier wideo”


„Urodzony w 1952 roku Shigeru Miyamoto miał analogowe dzieciństwo. Mieszkał w wiosce nieopodal japońskiego Kioto w domu bez telewizora, za to z zabawkami, które konstruował samodzielnie z drewienek i sznurków. W jego pamięci zapisały się przede wszystkim samotne spacery do lasu nieopodal rodzinnego domu. Podczas jednej z takich wycieczek mały Shigeru odkrył wejście do jaskini. Początkowo bał się zajrzeć do środka, lecz, zafascynowany, wielokrotnie wracał w to miejsce, by w końcu znaleźć w sobie odwagę, zabrać do kieszeni latarkę i wkroczyć w kryjącą tajemnice ciemność.”

„Historycy spierają się, kto wymyślił gry wideo. Być może chwała należy się informatykom, którzy zmuszali pierwsze maszyny liczące o gabarytach solidnej meblościanki do rywalizacji z człowiekiem w kółko i krzyżyk. A być może ważniejsi byli inżynierowie, którzy zbudowali Nimrod – komputer stworzony specjalnie po to, by grał z ludźmi w chińską grę logiczną Nim. Nie wypada również pominąć zasług Williama Higinbothama, który opracował pierwszą w historii wersję świetlnego tenisa rozgrywanego na… oscyloskopie. Z kolei studenci prestiżowego Massachusetts Institute of Technology jeszcze w latach 60. XX wieku sprawili, że dzięki grze Spacewar! uczelniany minikomputer PDP-1 stał się bramą do międzygwiezdnych podróży i kosmicznych walk. Wszyscy ci dzielni ludzie zapisali się złotymi zgłoskami na kartach historii elektronicznej rozrywki, lecz tylko jeden człowiek nazywany jest „ojcem gier wideo” – i jest nim Ralph Baer.”

➡️ Śledź postępy i odkrywaj książkę na naszej stronie na Facebooku

O Autorze

Autor

Bartłomiej Kluska – dziennikarz, historyk, doktor nauk humanistycznych. Szczególnie chętnie bada i opisuje przeszłość kultury i techniki oraz to, co pomiędzy. Autor pięciu książek: „Dawno temu w grach”, „Bajty polskie”, „Automaty liczą”, „PESEL w PRL” i „Technowulkan”.

Opublikował też ponad trzysta artykułów, m.in. na łamach „Pixela”, „PSX Extreme”, „Mówią Wieki”, „Pamięci.pl”, „Ale Historii”, „Dziennika Gazety Prawnej”, „Przekroju” oraz portalach internetowych. Od 2004 roku związany z magazynem „CD-Action”.

W wolnych chwilach dużo biega, jeździ na rowerze oraz wchodzi na najwyższe wulkany świata. Wychowany na Bałutach, mieszka pod Łodzią.

Opieka redakcyjna i wydawca

Autor

Zbigniew Jankowski – wydawca i redaktor naczelny portalu Eurogamer.pl, jednego z najpopularniejszych serwisów o grach wideo w Polsce, co miesiąc odwiedzanego przez 2 miliony czytelników.

O grach zaczął pisać w drugiej połowie lat 90. Był wieloletnim redaktorem naczelnym magazynu internetowego „Załoga G”. Krótko publikował w „Secret Service” (pod koniec działalności pisma), a następnie związał się zawodowo z prasą regionalną, gdzie był dziennikarzem i redaktorem naczelnym. Współpracował przy projektach internetowych firm związanych z rynkiem gier wideo.

W wolnych chwilach czyta, pisze, gra z córką w gry planszowe i zwiedza Półwysep Bałkański.

Napisz do nas: sklep@gamebook.pl

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch spotify website search menu close arrow-v1 arrow-v2 arrow-v3 arrow-v4 arrow-v5 arrow-v5 arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long check contrast letter shopping-cart shopping-cart2